Internationaal Festival Vocallis huisstijl en uitingen
Ook een ontwerp nodig?
Keertje van gedachten wisselen?
Vanaf 2014 verzorg ik de vormgeving van alle gedrukte uitingen van Internationaal Festival Vocallis. Dit is een steeds groeiend ruim 10-daags festival in het najaar geconcentreerd rond de stem met klassieke en moderne muziek, op verschillende locaties in Zuid-Limburg.
Na twee jaar wilde men het oude bestaande logo restylen, waarbij de herkenbaarheid belangrijk bleef. De oorspronkelijke kleuren zagen er wat goedkoop uit. Daar heb ik chiquere varianten voor gekozen. Verder heb ik het herkenbare vlakje overeind gehouden, maar wel een soort geluidsgolven toegevoegd, de trillingen van de menselijke stem. En tot slot heb ik het lettertype aangepast waardoor het moderner en beter leesbaar wordt. In 2020 is het woord ‘internationaal’ weer aan het logo toegevoegd.
- restyle logo
- briefpapier
- programmaboekjes
- advertenties
- posters
- rolbanners
- flyers
Elk jaar is het grootste ontwerp-onderdeel een programmaboekje, met een overzicht van de tientallen concerten. Aanvankelijk A4-formaat, maar nu op ‘borstzakformaat’, makkelijker mee te nemen of te bewaren.
Steeds een andere kunstenaar /ontwerper maakt sinds een paar jaar een beeld /tekening /collage in het kader van het thema. Dat beeld wordt toegepast op alle posters, covers en advertenties dat jaar.
Het hele programma wordt beschreven in het programmaboekje. Soms met een blokkenschema om makkelijk en snel te zien wat van het uitgebreide programma waar te beleven valt.
Het festival doet veel aan educatie, van baby’s tot peuters en middelbare scholieren, verzorgt zwangerschapsconcerten en concerten voor ouderen in verzorgingshuizen. Elk jaar groeit het een beetje en zelfs in 2020, het ‘coronajaar’, zijn nog veel concerten aangepast uitgevoerd.
Een rolbanner van Vocallis wordt bij alle concerten neergezet.